Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone w roku szkolnym 2018 / 2019 miały na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka (umysłowego, psychicznego i społecznego) w tym szczególnie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy: czytania, pisania, liczenia. Zajęcia miały za zadanie rozwijać oraz aktywizować funkcje osobowościowe i intelektualne dzieci oraz pomóc im w pełni uczestniczyć w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Dzięki przeprowadzonym zajęciom korekcyjno-kompensacyjnych dzieci potrafiły pokonać trudności uniemożliwiające im uzyskiwanie dobrych wyników w przedszkolu a następnie w szkole. Starałyśmy się korygować odchylenia od normy, wyrównywałyśmy braki w opanowaniu programu nauczania oraz eliminowałyśmy przyczyny i przejawy zaburzeń, w tym również zaburzeń zachowania. Starałyśmy się rozwijać również funkcje językowe, spostrzeżeniowe i wzrokowe, słuchowe, dotykowe, kinestetyczne, motoryczne oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno-motorycznej.

Skip to content